Aviatik C.I | Forrás: NetSearch |
|
|
Aviatik AG és Österreichische-Ungarische Flugzeugfabrik Aviatik |
Feldrítő. 1915 áprilisában lépett szolgálatba. A B.I. és a B.II. utódja. Motorja 200 LE Benz Bz.IV. A "C" sorozatot 1917-ben kezdte felváltani a "D" sorozat |
Az új német kétfedelű fegyveres repülőgépek C osztályának első példánya.. A CI-ben a megfigyelő a pilóta előtt ült, egy géppuskával a fülke két oldalán sínre szerelve..A pilóta és a megfigyelő pozícióit felcserélték az utolsó 50-es sorozatban, amelyet 1917-ben rendeltek meg kizárólag kiképzés céljára. |
1916 májusában mindössze egyetlen repülőgép készült C.Ia változatból, a fegyverzet még az elülső fülkében volt, és a C.III prototípusaként szolgált. |
1916-ban egy orosz kézre került gép szolgált alapául az Elysée Alfred Descamps francia tervező által megtervezett orosz Anatra D repülőgéphez. |
Az egyetlen túlélő Aviatik repülőgép ma Brüsszelben, a Hadsereg Királyi Múzeumában található. Ezt a repülőgépet 1916-ban a belga erők kényszerítették leszállásra, és a mai napig fennmaradt. |
C.I |
|
Első modell. A C.I sikeres lett, és nagy mennyiségben építették. |
C.I Hannover |
|
A Hannover által gyártott C.I modell |
C. It |
|
A C.III prototípusa, 1916 május–júniusában repült. |
C. II |
|
Ezt a modellt 149 kW (200 LE) Benz Bz.IV . motor hajtotta. |
C. III |
|
A C.III egy 1916-os fejlesztés volt. Módosított kipufogórendszerrel és légcsavarburkolattal látták el. Erősebb motort kapott. Mivel a szárny területe is csökkent, néhány aerodinamikai változtatás történt, a véggsebesség megnőtt. Ezen kívül a megfigyelő kapott egy második géppuskát is, amellyel hátrafelé, oldalra és előre is lőhetett. 1917-ig volt szolgálatban. |
C. V |
|
Először szereltek fel szinkronizált géppuskát, és eltávolították a pilóta második géppuskáját. Ezenkívül a teljesítmény javítása érdekében egy 180 LE-s Argus As.III soros motort szereltek be. A DFW készítette el, ott csak prototípus készült, a többi gyár C.VI néven gyártotta. |
C. VI |
|
A C.VI a Deutsche Flugzeug-Werke DFW CV gépének licenszgyártása volt. Mivel a német hadsereg parancsnoksága 1000 repülőgépre adottmegrendelést, nemcsak az Aviatik, hanem a Bayerische Flugzeugwerke AG, a Luft-Verkehrs-Gesellschaft AG és a Halberstädter Flugzeugwerke GmbH is gyártotta. C.VI változatok különösen sikeresek lettek. Nagy mennyiségben építették. |
C. VIII |
|
A C.VIII egy olyan repülőgép volt, amelyet ismét az Aviatik gyártott. Ezen a 180 lóerős Argus motort a kiforrottabb, megbízhatóbb 160 lóerős Mercedes D III-ra cserélték, és néhány változtatást eszközöltek a szerkezeten, hogy javítsák a pilóta kilátását. |
C. IX |
|
A háború végén kifejlesztették a C.IX-est, amely 200 LE-s Benz Bz.IV soros motorral rendelkezett. Ebből a gépből azonban mindössze három gépet építettek, mert a háborúnak vége lett. |
|
|