Aviatik C.I - C.IX
 
 
Aviatik C.I | Forrás: NetSearch
Aviatik C.I - C.IX
A "C" sorozat

 

Aviatik AG és Österreichische-Ungarische Flugzeugfabrik Aviatik
 
Feldrítő. 1915 áprilisában lépett szolgálatba. A B.I. és a B.II. utódja. Motorja 200 LE Benz Bz.IV. A "C" sorozatot 1917-ben kezdte felváltani a "D" sorozat
Az új német kétfedelű fegyveres repülőgépek C osztályának első példánya.. A CI-ben a megfigyelő a pilóta előtt ült, egy géppuskával a fülke két oldalán sínre szerelve..A pilóta és a megfigyelő pozícióit felcserélték az utolsó 50-es sorozatban, amelyet 1917-ben rendeltek meg kizárólag kiképzés céljára.
1916 májusában mindössze egyetlen repülőgép készült C.Ia változatból, a fegyverzet még az elülső fülkében volt, és a C.III prototípusaként szolgált.
1916-ban egy orosz kézre került gép szolgált alapául az Elysée Alfred Descamps francia tervező által megtervezett orosz Anatra D repülőgéphez.
Az egyetlen túlélő Aviatik repülőgép ma Brüsszelben, a Hadsereg Királyi Múzeumában található. Ezt a repülőgépet 1916-ban a belga erők kényszerítették leszállásra, és a mai napig fennmaradt.

 

C.I
  Első modell. A C.I sikeres lett, és nagy mennyiségben építették.
C.I Hannover
  A Hannover által gyártott C.I modell
C. It
  A C.III prototípusa, 1916 május–júniusában repült.
C. II
  Ezt a modellt 149 kW (200 LE) Benz Bz.IV . motor hajtotta.
C. III
  A C.III egy 1916-os fejlesztés volt. Módosított kipufogórendszerrel és légcsavarburkolattal látták el. Erősebb motort kapott. Mivel a szárny területe is csökkent, néhány aerodinamikai változtatás történt, a véggsebesség megnőtt. Ezen kívül a megfigyelő kapott egy második géppuskát is, amellyel hátrafelé, oldalra és előre is lőhetett. 1917-ig volt szolgálatban.
C. V
  Először szereltek fel szinkronizált géppuskát, és eltávolították a pilóta második géppuskáját. Ezenkívül a teljesítmény javítása érdekében egy 180 LE-s Argus As.III soros motort szereltek be. A DFW készítette el, ott csak prototípus készült, a többi gyár C.VI néven gyártotta.
C. VI
  A C.VI a Deutsche Flugzeug-Werke DFW CV gépének licenszgyártása volt. Mivel a német hadsereg parancsnoksága 1000 repülőgépre adottmegrendelést, nemcsak az Aviatik, hanem a Bayerische Flugzeugwerke AG, a Luft-Verkehrs-Gesellschaft AG és a Halberstädter Flugzeugwerke GmbH is gyártotta. C.VI változatok különösen sikeresek lettek. Nagy mennyiségben építették.
Aviatik C.VI
C. VIII
  A C.VIII egy olyan repülőgép volt, amelyet ismét az Aviatik gyártott. Ezen a 180 lóerős Argus motort a kiforrottabb, megbízhatóbb 160 lóerős Mercedes D III-ra cserélték, és néhány változtatást eszközöltek a szerkezeten, hogy javítsák a pilóta kilátását.
C. IX
  A háború végén kifejlesztették a C.IX-est, amely 200 LE-s Benz Bz.IV soros motorral rendelkezett. Ebből a gépből azonban mindössze három gépet építettek, mert a háborúnak vége lett.

 

Aviatik C.I
 
 
Aviatik C.I
 
Aviatik C.I
 
Aviatik C.I
Aviatik C.I
 
 
Aviatik C.I
 
Aviatik C.I
 
Aviatik C.I
Aviatik C.I
 
 
Aviatik C.I
 
Aviatik C.I
 
Aviatik C.I
Aviatik C1
 
 
Aviatik C2
       
 
Források:
Wikipedia
militaer-wissen.de
Kelvin Youngs

 

 
© Légibázis Since 1998