Címkép: AERO A.100 | Forrás: Andrej |
|
|
|
Aero A.100 |
Aero A 100 duplafedelű felderítőgép. 1933-1940 vége között szolgált. 44 gép épült. Egy szabványos kétfedelű konfigurációhoz képest az A.100 egy kissé szokatlan külsejű repülőgép volt, amely 1933-as első repülése idején már elavult volt, és az Európában tervezett kétfedelű katonai repülőgépek utolsó generációjának tagja lett. |
|
Aero A.101 |
Az Aero A.100-ból később Aero A.101 lett némi fejlesztéssel. Praga Isotta Fraschini Asso 1000 RV motorral (800 LE) 1934 decemberében repült először. A 101-es a spanyol polgárháborúban szolgált, és mindkét oldal iváncsian figyelte eredményeit. |
|
Aero AB.101 |
Megnagyobbított géptest és szárnyak, valamint Avia Hispano Suiza HS 12 Ydrs motor, névleges 860 LE-vel. 1936 és 1937 között gyártották, és a csehszlovák légierőnél szolgált 1939 márciusi feloszlásáig, de a lengyel hadjárat során a német haderő is használt egy-két példányt. |
|
Aero A.104 |
A fejlesztés utolsó szakasza az Aero A.104 volt. Az Ab.101-et egy vállszárnyas, monoplánná alakítoták zárt pilótafülkével. Prototípusa 1937-ben készült. |
|
|
Aero A 100 |
|
|
|
Aero A 100 |
|
|
|
A 100/101 |
|
|
|
A 100/101 |
|
|
|
Az A.100-as sorozat gépei a második világháború alatt és néhány évig a háború után is szolgálatban maradtak. |
|
|