Címkép: Arado Ar 396 V1 prototípus | Forrás: Netsearch |
|
|
Az Arado Ar 396 egy kiképző repülőgép volt, amelyet az Arado Ar 96B- ből fejlesztettek ki a lehető legkevesebb fém felhasználásával. Az Arado Ar 396 V1 prototípusnál a lehető legegyszerűbb gyártás érdekében elkerülték a felületek erős görbületeit, és a kontúrokat a lehető legegyenesebbre tervezték. 1943 közepén egy fából készült sárkányt építettek, amelyet szilárdsági vizsgálatok céljából teszteltek. Létrehoztak egy 1:1 arányú modellt, amelyet 1943. július elején Párizsban ellenőriztek. A 396-00001 sorozatszámú, SO+DA lajstromszámú Ar 396 V1-et 1943. december 15-én vitték el szárazföldön Brandenburgba, és 1944. január és április között hajtotta végre első repülését az Eheimi üzem pilótájával. |
Az Arado név ellenére az Ar 396-ot végül Franciaországban fejlesztették a V1 prototípusból, és egy sem jutott el 1945 előtt a Luftwaffe-hoz. A gyártást a franciák azonnal átvitték az Aviához és a Letovhoz. Eleinte fa szerkezetet használtak, majd áttértek a fémszerkezetből és könnyűötvözetekből készült gépekre. |
1945. május 5-én a prágai felkelés idején az Ar 396 A-1 WNr 460042, illetve az Ar 96 B RT+WL gépeket aktívan használták a csehek. A gépeken a Luftwaffe álcafestés megmaradt, de a német jelzéseket cseh kokárdákkal festették le. |
|
|