Anatra D Anade
 
Anatra D vagy Anade | Forrás: NetSearch
Anatra D Anade
és DS Anasal
ANATRA gyár, Orosz Birodalom, Odessza
 
  Anatra D ANADE
 
1916-ban egy orosz kézre került Aviatik C.I volt az alapja Elysée Alfred Descamps francia tervező által megtervezett orosz Anatra D repülőgépnek. Az Anatra gyár egy olasz bankár tulajdonában volt Odesszában.
Az Anatra D vagy Anade egy kétüléses felderítő repülőgép volt, melyet Odesszában, az Orosz Birodalomban építettek, és az első világháború alatt szolgált. A pilóták nem szerették, sokak véleménye szeint a korszak egyik legrosszabb orosz/szovjet repülőgépe volt a DS-el együtt...
Az Anatra D első repülése 1915. december 19-én volt. A tesztrepülések számos tervezési hibát tártak fel, beleértve a gyenge szárnyszerkezetet, amely miatt később 1917. július 21-én életét vesztette a cég tesztpilótája. Rossz stabilitás javítása és a repülőgép súlypontjának kiigazítása érdekében, illetve a kezelési problémák megoldása reményében elvégezték a felülvizsgálatokat.
A repülőgépet a hadsereg végül gyártásba rendelte. Fát, szövetet, acélcső merevitést, és alumínium borítást használtak. Kétrekeszes kétfedelű szárnyelrendezést alkalmaztak. A futómű rögzítve volt, és a fából készült. A farokegység hagyományos volt - egyetlen függőleges borda, alacsonyan rögzített vízszintes síkokkal. A fegyverzet 2 db. 7,7 mm-es géppuska volt – az egyik egy Vickers, rögzített, előretüzelésű és szinkronizált a forgó légcsavarlapátokon keresztül történő tüzeléshez. A másik egy Lewis Gun, pedig a hátsó megfigyelő/lövész fegyvere volt.
A szállítások 1916 májusában kezdődtek meg. A típus a háború után is korlátozott számban szolgálatban állt, végül kiképzőként 1919 körül ment nyugdíjba. 380 gép készült.

 


Anatra D, Anade. Volinszkij Repülőtér, Kijev, 1918. március-április. Az Ukrán Népköztársaság légiflottája. A gépet francia pilóták vezették. Az Orosz Birodalom kokárdái a kormányon és a szárnyak oldalán ukrán színekkel vannak átfestve

 

  Anatra Ds ANASAL
 
Továbbfejlesztett verzió volt az Anatra DS vagy Anasal (az Anatra Salmson rövidítése). Először 1916. július 16-án repült. A fő különbség az Anade-hoz képest az volt, hogy a 100 LE-s motort egy sokkal erősebb, 150 LE-s Salmson motorra cserélték, ami javította a teljesítményt. 1916. augusztus 7-én repült először. A megrendelések csak 1917-ben érkeztek. Összesen 184 gép épült, ebből az 1917-es novemberi szovjet forradalom előtt mintegy 60-70 darabot gyártottak.
1918-ban a Breszt-Litovszki Szerződés alapján az osztrák kormány 200 Anasalt kapott kiképzésre és felderítésre. 1918 szeptemberéig 114-et kaptak az osztrákok, és mintegy felét az első világháború vége előtt kiképzőegységeknek adták, aztán a tapasztalatok alapján a következő hónapban a szállítások fennmaradó részét azonnal törölték.

 

Anatra Anasal
 
Források / Source:
Wikipedia
Dmytro Sergienko Digital Museum of ukrainian history
militaryfactory.com

 

 
© Légibázis Since 1998