Avro 707  
 
Avro 707B - "Red" Esler tesztpilótával Forrás: NETSearch
Avro 707
A.V. Roe and Company (Avro) - 1953

 
Az Avro 707-est az Avro 698 Vulcan bombázó, farok nélküli vastag delta szárny konfigurációjának tesztelésére építettek. Az Avro Vulcan tervezésekor először 1/3 méretarányú kisérleti gépeket használtak a sárkány tulajdonságainak felméréséhez. Ezek kapták az Avro 707 jelzést (Type 707-t is használták). Akkoriban nem volt még tapasztalat a deltaszárny repülési jellemzőiről, nem állt rendelkezésre olyan adat, hogy miként viselkedik alacsony és magas sebességi tartományokban.

A legtöbb információ a második és a harmadik prototípusból származott, amelyek közvetlenül a Vulcan előtt repültek. A 707-es egyetlen Rolls-Royce Derwent centrifugál turbóhajtóművel rendelkezett.

Az első prototípus (majd később a 707B is) felső légbeömlőket kapott. Összesen öt 707-et építettek.Az első Avro 707 VX784 1949. szeptember 4-én repült a Boscombe Down felett "Red" Esler tesztpilótával. 1949 szeptember 30.-án viszont lezuhant és Esler meghalt. A következő prototípust már katapultüléssel láttak el.

A következő prototípus, a VX790 lett a 707B. Hosszabb orrkiképzést, más pilótafülkét, 51° nyilazású szárnyakat, és katapultülést kapott, illetve hosszabb orrfutót, hogy biztosítsák a magasabb bólintási szöget, melyet a delták megkövetelnek a leszálláshoz. A 707B ugyanolyan légbeömlőt kapott, mint a 707, bár ezt később NACA-ra tervezték át. Elsőként 1950. szeptember 6-án repült. Az alacsony sebességű teszteket végeztek vele.

A harmadik repülőgép, amelyet 707A-WD280-ból építettek át, a nagysebességű tesztekhez készült. A korábbi 707 és 707B -vel kapcsolatos tapasztalatok azt mutatták, hogy a sebesség növekedésével a pilótafülke turbulenciát vált ki, amely rontotta a felső légbeömlő hatékonyságát, így a szívónyílások a szárnyak tövébe kerültek. Később ezt a 707A-t használták a belépőélek körüli légáramlások vizsgálatához is. A finomított megoldásokat pedig már az összes Vulkanán felhasználták. Noha az első valódi Vulcan prototípus már repült, egy második 707A (WZ736) is épült a fejlesztési program felgyorsítására. Ez a példány 1953. február 20-án repült először. Az utolsó változat a kétüléses 707C volt. Ebben egymás melletti "side-by-side" ülések voltak, megduplázott kezelőszervekkel. A 707C első repülése 1953. július 1-jén volt, de már függetlenül a Vulcantól más kutatásokhoz használták fel.

Az Avro 707A változat mindkét példája fennmarad. Az egyiket, a WZ736 jelzésűt Nagy-Britanniában a manchesteri Tudományos és Ipari múzeumban őrzik, a másikat, a WD280-at Ausztráliában, a Victoria Cook RAAF Múzeumban. Nagy-Britanniában a WZ744, az egyetlen 707C van kiállítva a RAF Múzeumában, Wolverhampton közelében, Cosfordban.

 
Avro 707
 
Avro 707
 
Avro 707

 

Avro 707
 
Avro 707
WZ787
Avro 707
 
 
Avro 707
WZ790
Avro 707
 
Avro 707
WZ790
 
Avro 707
WZ736
Avro 707
WZ790
Avro 707
Avro 707C, WZ784
 
Avro 707A - WZ736
Manchester Museum of Science & Technology
Avro 707
 
Avro 707A
707A, WD-280, RAAF, Laverton
 
Avro 707A - WZ744
RAF Cosford
Avro 707A
Mozgatási napló
Avro 707A
Mozgatási napló
 
Avro 707A - WZ744
AVRO reklám a Flight szaklapban
Avro 707A
AVRO reklám a Flight szaklapban
Avro 707A
AVRO reklám a Flight szaklapban
 
Avro 707A - WZ744
AVRO707 WD280 pilótafülke. A gép G Mallett úr Melbourne-i hátsó kertjében állt, mielőtt a RAAF Múzeumnak ajándékozta.
   
Forrás: TwitterVforce

Válassz repülőgépet a felső listából.

 
© Légibázis 3NR 1998-2020
 
A képen: Avro 707A a múzeumban - Forrás: NetSearch